خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





اضافه کردن سطر به جدول اکسل صورتحساب سامانه


    آموزش اضافه کردن سطر به جدول اکسل گزارش صورتحساب سامانه

    همانطور که همکاران گرامی اطلاع دارند در زمان تهیه گزارش صورتحساب از سامانه بایستی سطرهایی به این گزارش بابت اضافه نمودن آمار گواهی امضا، کپی برابر اصل و رونوشت ، اضافه گردد. در زیر روش اضافه کردن سطر به این گزارش آموزش داده شده است.

    اضافه کردن سطر

    روش اول: در تب Home، گروهCell ، روی دکمه Insert کلیک کرده و گزینه Insert Sheet Rows را انتخاب کنید (تصویر زیر). سطر جدید بالای صفحه فعال (سطر مربوط به سلول انتخاب شده) ایجاد می شود.


    روش دوم: یک سطر را انتخاب کنید. سپس کلید Ctrl را نگهداشته و کلید + ( از کلیدهای ماشین حسابی) را فشار دهید. سطر جدید، بالای سطر انتخاب شده ، ایجاد می شود.


    نکته : همانطور که دیده می شود اضافه کردن سطر و ستون به روش دوم با یک کلید میانبر انجام می شود . انتخاب سطر یا ستون پیش از فشردن کلیدهای Ctrl‌ و + نشان می دهد که هدف ایجاد سطر است یا ستون اما اگر پیش از فشردن کلیدهای Ctrl‌ و + سطر یا ستون را انتخاب نکنید. کادر Insert‌ باز می شود.

    Shift cells right : قبل از سلول فعال یک سلول ایجاد کرده و سلول های دیگر را به انداره یک سلول به سمت راست منتقل می کند.Shift cells Down : قبل از سلول فعال یک سلول ایجاد کرده و سلول های دیگر را به انداره یک سلول به سمت پایین منتقل می کند.Entire row‌ : قبل از سطر فعال یک سطر ایجاد می کند .Entire Coiumn : قبل از ستون فعال یک ستون ایجاد می کند.

    نکته : با اضافه شدن سطرهای جدید در صورتی که بخواهید قالب سطر ایجاد شده مانند سطرهای قبل یا قالب سطر آخر باشد بایستی سطر مورد نظر را که می خواهید قالب بندی آن به سطر جدید منتقل شود کاملاً ) با کشیدن موس بر روی سطر مورد نظر) در حالت انتخاب قرار داده و سپس در تب Home، رویFormat Painter  که به شکل یک قلم مو است دو بار کلیک نمایید . ( تصویر زیر )

    حال کرسر موس که به شکل یک قلم مو و علامت + در آمده را روی سطر جدید که ایجاد نموده بودید کاملا بکشید وسپس روی گزینه save که به شکل یک فلاپی در بالای سمت چپ فایل اکسل است مانند تصویر زیر

    کلیک نمایید یا از منوی فایل یا در ورد ۲۰۰۷ روی گوی office button کلیک نموده و روی گزینه save کلیک نمایید. حال مشاهده می نمایید که قالب بندی سطر جدید مانند سطر انتخاب شده گردید.

    در سطرهای ایجاده شده می توانید آمار مورد نیاز خود را اضافه و ذخیره نمایید.

    نکته: در هنگام پرینت گرفتن به علت اینکه تعداد صفحات ایجاده شده توسط فایل اکسل زیاد است حتما در کادر پرینت تعداد صفحات مورد نیاز برای پرینت را انتخاب نمایید تا از پرینت صفحات خالی جلوگیری نمایید. در پایین هر آخرین سطر هر صفحه و قبل از سربرگ صفحه بعد شماره صفحه را می توانید مشاهده نمایید.

    مثلا در تصویر زیر تعداد صفحات قابل پرینت ۵ صفحه است که در کادر  print page روی گزینه pages کلیک نموده و تعداد صفحات مورد نظر را وارد می نماییم.


    آموزش فارسی کردن اعداد در اکسل

    برای فارسی کردن اعداد در اکسل ابتدا بایستی تنظیمات زیر را انجام دهید .

    ابتدا بایستی تنظیمات زبان ویندوز را چک نموده و به ویژه تب Format زبان ویندوز روی Farsi یا در ویندوز 7 روی Persian باشد. برای این کار به Conrol panel رفته و گزینه Region and Language  را انتخاب نمایید و در کادر باز شده وارد تب Format شده و در قسمت format  زبان فارسی را انتخاب نمایید.

    سپس در برنامه اکسل به مسیر زیر رفته و گزینه  پرشین را انتخاب نمایید.

     Office Button > Excel Options> Popular > Personalize your copy of Microsoft Office> Language settings> Primary editing Language> persian 

    سپس در جدول اکسل گزارش با کلیدهای Ctrl+A کل جدول را انتخاب و از تب Home و گزینه Text direction گزینه Right to left را انتخاب نمایید( مانند تصویر زیر)

    و سپس روی گزینه Save کلیک نمایید می بینید که اعداد فارسی می شوند . یا بعد از انتخاب کل سلول های جدول با استفاده از کلیدهای Ctrl + A  روی جدول راست کلیک نموده و با انتخاب گزینه Format cells در کادر باز شده وارد تب Alignment شوید و در انتهای کادر روی گزینه Text direction کلیک و گزینه Right to left را انتخاب نماید می بینید که اعداد فارسی می شوند. سپس روی گزینه Save کلیک نمایید.

    موفق باشید. نویسنده: مهدی لندرانی

    + نوشته شده توسط مهدي لندرانی در پنجشنبه بیست و یکم آذر 1392 و ساعت 8:44 | 17 نظر

    اموزش باز کردن سامانه استعلام با مرورگر Internet Explorer 11

    همکارانی که از ویندوز های 7، 8 ، 8.1 استفاده می کنند و روی ویندوزهای خود مرورگر Internet Explorer11 دارند هنگام ورود به سامانه استعلام با این مررورگر با ارور " فقط باید از مرورگر internet explorer استفاده نمایید " مواجه می شوند . برای رفع این مشکل بایستی تنظیمات زیر را روی مرورگر خود انجام دهید تا این مشکل رفع شود.

    ابتدا با این مرورگر سامانه استعلام را بارگذاری نمایید. سپس روی منوی Tools در بالای مرورگر کلیک نمایید و از کادر باز شده گزنیه compatibility view settings را انتخاب نمایید. حال در کادر باز شده روی گزینه add کلیک نمایید. توجه نمایید با توجه به اینکه صفحه ورودی سامانه بارگذاری شده آدرس سامانه به لیست اضافه می شود . در صورتی که صفحه سامانه بارگذاری نشده باشد بایستی آدرس آنرا به لیست اضافه نمایید. سپس روی گزینه colse  در انتهای کادر کلیک نموده و یک بار مرورگر خود را کاملا بسته و دوباره باز نمایید. و این بار به راحتی و بدون مشکل بایستی بتوانید وارد سامانه شوید.


    این مطلب تا کنون 6 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : نمایید ,گزینه ,سامانه ,سلول ,کلیک ,ایجاد ,انتخاب نمایید ,کلیک نمایید ,گزینه save ,سامانه استعلام ,مرورگر internet ,مرورگر internet explorer ,فشردن کلیدهای ctrl‌ ,
    اضافه کردن سطر به جدول اکسل صورتحساب سامانه

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر